Monday, January 14, 2008

ورقة بيضا

صباح الخير...
ازيكوا وحشتونى بجد وحشتونى
انا عارفة انى مقصرة ومقصرة كتير كمان وتلاقى ناس كتير نسيتنى
بس سامحونى ارجوكوا
انا عارفة ان فى ناس مستنيانى اكتب وفاكرين ان التقصير منى بس واللة مش منى انا لو عليا عايزة اكتب كل يوم
بس الى محدش يعرفة ان انا مش كاتبة.. ولا بعرف اكتب ولا نيلة
انا كل الحكاية انى بكتب الى حساة
يعنى لما بحس بحاجة بقلها عالورق تقوم تطلع حلوة فكل الناس تفتكر انى انا الى كتباها
. وانا فى الحقيقة بكون بتملاها مش اكتر
انا بمسك الورقة والقلم وكل ما قلبى يقلى على حاجة هو حاسسها اكتبها من وراة واجى قوام اقلهالكوا
بس المرة دى ساكت مبيقلش شكلة عارف انى بفتن علية وباجى اقلكوا على كل حاجة عشان كدة مخاصمنى ومبقاش يحكيلى على اى حاجة
بس الظاهر كدة انة المرة دى بجد.. ساكت اوى .. فاضى اوى..حاسة انى لو اتصنت جامد مش هسمعة وهو بيدق لا هسمع الهوا وهو بيجرة جوا قلبى كانة بيت مهجور ومسكون بجميع انواع الاشباح
شكلة كدة مات ومش باقيلى منة غير مكان فاضى زكرى وشوية بوستات وورقة بيضا وقلم
عرفتة بقى ان انا كاتبة فاشلة
الكاتب الحقيقى مش لقياة يا اما مات يا اما تاية يا اما فاضى... حتى اشعار اخر
حد عايز قلب فاضى قلب طيب قلب هادى
قلب كلة حنان وعطف يخطفك من الدنيا خطف
قلب شارى مش ببيعة قلب غالى ومش هيرخص
قلب لسة فى عز ربيعة بس نفسة فى قلب مخلص
حد عايز
حد عايز قلب فاضى
قلب طيب
قلب راضى

7 comments:

Dr.Mohammed Gohary said...

انا بحمد ربنا اني لحقت بجد اول كومينت

ايه يا لوما والله بجد وحشتيني

عود حميد يا ستي ومستني بوستاتك علطول

علي فكره من زمان ما كتبتش زجل ولا اشعار بس ردا علي الكلام ده

قلب كلة حنان وعطف يخطفك من الدنيا خطف
قلب شارى مش ببيعة قلب غالى ومش هيرخص
قلب لسة فى عز ربيعة بس نفسة فى قلب مخلص
حد عايز
حد عايز قلب فاضى
قلب طيب
قلب راضى


هحاول ارتجل حاجه في الحال

اقولك ايه
اقولك ايه
ااااااااه
هو انتي بتعرضي *** قلبك الفللي
أنا خايف اشتري *** تيجي انتي ترفضي
أنا نفسي أشوفك يعني***من الفرحةترقصي
يالوما يا أحلي وأغلي***صديقه في دنيتي

مش حلو انا عارف بس ده ارتجال يعني بدون ورقه وقلم
بس اهو بحاول

مستني جديدك دايما يا لوما يا جميله وطمنيني عليكي باستمرار

۩۝۩ Dr. Flavio ۩۝۩ said...

وكما حمد صديقنا محمد الجوهري الله علي أنه كتب أول تعليق
أحمد الله بدوري علي أنني أكتب الآن ثاني تعليق
وأحمد الله علي عودتك للتدوين مره أخري

وزي ما بعت لك في الشات اللي بره ده .... كلنا بنمر بفترات بنحس فيها ان الدنيا وقفت ولما كتبت ساعتها كنت حاسس انه خلاص أنا مش هكتب شعر تاني ولكن الحم لله رجعت تاني وكتبت وان شاء الله هتنزل قريب قوي وربنا يسهل وتعجبكم

عموما أنا هاقول لك كلمة كده جت في دماغي دلوقتي ... ومش عارف ايه علاقتها بالموضوع ولكن هاقولها وخلاص ... الرضا دواء القلوب
خليكي راضيه بما قسم الله وستجدي قلبك يعود ويملؤه حينها الحب والخير

تحياتي إليكي

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

قلبك

عالم كبير عريض مش هيقدر يستغنه عنه
دنيا وحياه وساعات وثواني

الحياه كبيره تحتاج لقلبك

الحياه جميله يكملها قلبك

الحياه محتاجه قلبك

مش تقوللي ما هو في قلوب كتير

بس قلبك غير

انظري إلى الحياه
انظري الى السماء
انظري الى السحاب
انظري إلى العالم
انظري إلى الحزين
أنظري إلى اليتيم
أنظري دمعه من كبير عجوز

كل هذا يحتاج لقلبك

لا تبيعي قلبك

لأنك أيضا تحتاجي له
ليس لأنك لم تجدي المشاعر التي تريديها إذن انتي قلبك قد مات

لا قلبك يملئه حب لأهلك لأصدقائك لحياتك لربك

حافظي على قلبك من دنيا الظلام والذئاب
وأوقدي نور التوكل على الله

فإن ضاقت الدنيا في وجهك
لن تجد غير الله لتشتكي له وتبكي له

تحياتي واتمنى لك حياه مليئه بالسعاده

:) :)
والإبتسامه هي مفتاح كل صعب او ضيق

تحياتي

kafrawy said...

بننجرح كل يوم لكن

..........!

حدوته مصرية said...

القلب الفاضى امليه باى حاجة حاولى انا بكون زيك كتير كده بس بافضل ورايا لحد ما يبقى عندى اللى فى قلبى او اى حاجة اقولها
متقلقيش هيجى الكلام و هتكتبى

تحياتى

Anonymous said...

مش عارف اهنيكي على كلامك الجميل اللي يمس القلب ده بجد ولا اعزيكي على الحاله اللي انتي فيها واللي حسستيني بيها وكاني عايشها

كرانيش said...

ايه يا جمييييييييل
ماتروق كده امال
دى الدنيا متستاهلش
شفت انا جيتلك اهه لحد عندك مشى بقه رجليكى يا حبيبتى لحد المدونه اللى فى العطفه الجايه


وطمنينى عليكى
وخلى بالك من نفسك ومن قلبك
اه وعاوزه اقول حاجه كمان
ماتلمى بوستاتك فى بلوج ولا بلوجين بدل الترتحه بين البلوجات يا ختشى عمال على بطال
بصى..اقولك حل افتحيهم على بعض ووسعى
اه و سعى على نفسك ربنا يوسع علينا وعليكى

سلام يا حلو انت يا حلو