Thursday, May 1, 2008

انت وبس الى حبيبى

مقلتلكش قبل كدة انى بحبك
بحبك اوى ... عارفة انى مبقلهاش كتير بس انا بحبك اوى
صحيت النهاردة وقت الفجر وقفت فى شباكى واستنيت الشمس تطلع
بحب الوقت دة اوى .. بحب ريحة الندى
ونسمة السقعة الزيزة.. زى مايكون الجو مليان نعناع
صحيت من نومى وانا بضحك وبفكر فيك
طب انا بضحك لية دلوقتى .. مش عارفة بس مبعرفش ازعل وانا بفكر فيك.. زى ما يكون شفايفى بتبتسم اوتوماتيك لوحدها لما بفكر فيك
طلعت الشمس وريحة النعناع بقت ورد بلدى
حبيت الشمس اوى وانا معاك.. معرفش لية
مكنتش واخدة بالى قبل كدة عمرى ما حبتها كدة
يمكن عشان زيك بتنورلى حياتى
وانا واقفة فى الشباك بحلم بملامحك فى كل شعاع شمس يصحى ويلمس وشى
لقيت نفسى فجاة بغنى اغنية قديمة اوى كنت بسمعها فى الراديو زماااان
اغنية لحنها فى دماغى من ساعة ما صحيت بس ماكنتش فاكراها
فجاة لقيت لسانى بيغنسها لوحدة زى ما يكون بيغشش دماغى الكلام
وكانى انا مش انا وكانى بسمعها لاول مرة فى حياتى
انا قلبى اليك ميال.... ولا فيش غيرك عالبال
انت وبس الى حبيبى.... انت وبس الى حبيييبى
مهما يقولوا العزال

18 comments:

Dr.Mohammed Gohary said...

كالعادة اول كومينت وحدش قدر يخطفه مني
بالرغم من التخطيطات الارهابية التي قام بها محمود فرج لمنعي من اول كومينت
وبرغم مضايقات الجعر البوست اللي فات
لكن برضو الكبير كبير


صحيت النهاردة وقت الفجر
ههههههههههههههه
هو انتي بتنامي قبل الفجر
عمري مشوفتك اونلاين غير بالليل
ههههههههههههههههههههه


زى مايكون الجو مليان نعناع
لع دا مش نعناع دا سفندي
هع هع هع
والله عندك حق الجو بيبقا جميل جدا والهوا نقي ونضيف


طب انا بضحك لية دلوقتى
علي هبله سوري علي هبلك
ههههههههههههههههه
يوووووووووه انسي


طلعت الشمس وريحة النعناع بقت ورد بلدى
سبحان الله يا خي حاجات كتير بتتغير
النعناع يبقا ورد
ايه انتي كنتي ماشيه في أرض وعديتي علي جنينه؟؟؟
ههههههههههههههههه

مكنتش واخدة بالى قبل كدة عمرى ما حبتها كدة
يمكن عشان زيك بتنورلي حياتي

ياااه ايه الكلام الحلو داااا


ياهوووووووو
عالاغنيه
والمصحف انتي عسل

تصدقي امه داعيالوووووو


تحياتي
ودام قلمك مبدعا

l0ma said...

هههههههههههههههه اية يا جوهرى انت داخل عليا قلش كدة لية هى قافية يا عم :]:]
ميرسى يا سيدى وربنا يخليك ويخليلك اول كومينت واتمنى البوست يكون عجبك:]

Dr.Mohammed Gohary said...

طبعا عجبني

ولا قافيه ولا حاجه هو انا اقدر

يارب يفضلي اول كومينت

تحياتي
وطبعا بوست جامد كالعاده

۩۝۩ Dr. Flavio ۩۝۩ said...

عارف يا جوهري

أنا مش ناوي أخطط أي تخطيطات ارهابيه ضدك يا حبي

انا وربنا ببقي سعيد جدا أما تكون انت أول بوست .. اسألني ليه

اسأل يا واد

قلتلي ليه؟ ... هاقولك يا سيدي
من أحلي وأظرف الكومينتات اللي بقراها بتكون بتاعتك وخصوصا إنك بتفكرني بمدحت شلبي .. تاخد جمله جمله وتعلق عليها ... وربنا انت عسل

ايه اللي انا كتبته ده
سوري يا لميس

المفروض طبعا كنت أرد عليكي الأول ولكن فوجئت بكلمه المخططات الارهابيه .. فقلت أثبته بكلمتين

ايه يا بنتي الحلاوه دي
عارفه كل ده عشان أنا دعيتلك

مش انا دعي لك من يومين .. أهه الرد السريع علي دعائي جه وكان ما كان من صباح زي العسل

بتحسسيني بعظمة الرومانسيه وقد ايه افتقادها حاجه وحشه قوي

تسلم ايدك علي البوست ده .. ويارب دايما بوستاتك كلها نعناع وورد و سعاده

تحياتي

l0ma said...

هههههههههه ميرسى يا محمود عالكومينت ويا رب حياتنا كلنا كلها تبقى نعناع وورد وسعادة وعلى فكرة انا بكون مستمتعة جدا وانا بتفرج عليك انت وجوهرى وانتوا بتتخانقوا على اول كومينت

Dr.Mohammed Gohary said...

حودة بيه
يا ويلكم يا ويلكم


من أحلي وأظرف الكومينتات اللي بقراها بتكون بتاعتك وخصوصا إنك بتفكرني بمدحت شلبي .. تاخد جمله جمله وتعلق عليها ... وربنا انت عسل

وربنا انت اللي عسل




ولكن فوجئت بكلمه المخططات الارهابيه .. فقلت أثبته بكلمتين

مانتا كنت ماشي كويس
هتعك ليه؟؟؟؟


معلش يا لوما قلبناها شات بقا
هههههههههههههههههههه
أصل حودة حبيبي
داحنا لو كنا في كليه واحدة كنا فشلنا اكتر ماحنا فاشلين
ههههههههههههههههههههه



انا بكون مستمتعة جدا وانا بتفرج عليك انت وجوهرى وانتوا بتتخانقوا

استمتعي استمتعي
هههههههههههههههههههههههه
عشان متقوليش اننا حارمينك من حاجة ابداااا هاااااا

مدحت محمد said...

يابختك بالحب ده
ربنا يديمه عليكم ويتمم بخير

حسيت الكلام اوى

تحياتى

عبد الرحمن أبو بكر said...

لوما

فينك من زمان بقالك كتير مش ظاهرة

بس احب احيكي علي البوست دة

جامد جدا

انا والله بحس انك فعلا جراحة مشاعر زي ما بيقولوا يعني بتعرفي تفسري وتقدري اللحظات صح وكلامك ما بيخونكيش لما تفسري الموقف او اللقطة دي

بجد حلوة يا لوما ....وحاولي تنشري الحاجات دي وحاولي تبعتيهم لجريدة الدستور بيعملوا صفحة اسبوعية يوم الجمعة اسمها حب البنات المشرف عليها بنوتة عسل كدة زيك اسمها حنان الجوهري وابعتيلها وهي ما بتتاخرش

حرام بجد يا لوما تضيعي موهبة حلوة زي دي منك

تحياتي

الجعرّ و أبورمّانة said...

يدعوكم الجعرّ لجضور "الليلة الكبيرة" يوم التلات 27/5 إن شاء الله..التفاصيل عالمدونة.

Dr.Mohammed Gohary said...

وعادت لميس للصمت والتقوقع
ليه كدا يا لميث
دانا ما صدقت انك بدأـي تكتبي
ترجعي تسكتي

يا خساااره

ارجعي بقاااا

l0ma said...

امتحانات امتحنات امتحانات معلش يا جماعة قريبا جدا ان شاء اللة هاااانت ادعولى انتوا بس
وميرسى على متابعيتكوا وبالمناسبة يا عبد الرحمن اية حكاية الدستور الى كنت بتقول عليها دى :]:]:]

عبد الرحمن أبو بكر said...

هاااااااي يا لوما

ربنا يوفقك في الامتحانات انشاء الله

بالنسبة لحكاية الدستور دي فكان اقتراحي انك تستغلي الحاجات الحلوة اللي انتي كاتبها دي وتنشريها

فكان اقتراحي انك تبعتي كتاباتك دي لجريدة الدستور لانهم بيعملوا صفحة يوم الجمعة اسمها حب البنات المشرفة عليها بنت محترمة اسمها حنان الجوهري

وختنشر لك الكتابات دي باسمك ولما شغلك ينزل في جريدة كبيرة زي الدستور دا هيبقي كويس اوي ليكي حتي لو حبيتي تجمعي كتاباتك دي في كتاب او حاجة يبقي انتي سبقلك نشرهم ومحدش يقدر يقولك مش انتي اللي كاتبة الكلام دة والقصص اللي انتي عارفها دي

فحاولي تشتري العدد بتاع الدستور يوم الجمعة وخدي الايميل بتاع الصفحة وابعتيلها شغلك دة واكيد هيعجبها وهتنشرهولك باسمك

بس ساعتها ما تنسيش الحلاوة بقي

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

اجمل حاجه يا لميس
انك مبسوطه

وبس

يا رب يديم عليكي السعاده دايما

: )

Bosssssy said...

طول عمرى اعرف ان اللى بيحبوا يبصوا للقمر . اول مرة اشوف حد بيحب وهو بيبص للشمش . هههههههههه

يلا مش مشكلة شمس ولا قمر اى حاجه.....
المهم الاحساس الجميل اللى انتى عايشاه
ربنا يسعدك انتى وحبيبك يارب

مع خالص تمنياتى بالتوفيق..

Pusssssy

Anonymous said...

بجد كلام جميل ورائع
تسلم ايديك عليه
كتبت فابدعت

Anonymous said...

فى خلال الثلاثين عاما الماضية تعرضت مصر الى حملة منظمة لنشر ثقافة الهزيمة بين المصريين, فظهرت أمراض اجتماعية خطيرة عانى ومازال يعانى منها خمسة وتسعون بالمئة من هذا الشعب الكادح . فلقد تحولت مصر تدريجيا الى مجتمع الخمسة بالمئه وعدنا بخطى ثابته الى عصر ماقبل الثورة .. بل أسوء بكثير من مرحلة الاقطاع.
هذه دراسة لمشاكل مصرالرئيسية قد أعددتها وتتناول كل مشاكلنا العامة والمستقاة من الواقع وطبقا للمعلومات المتاحة فى الداخل والخارج وسأنشرها تباعا وهى كالتالى:

1- الانفجار السكانى .. وكيف أنها خدعة فيقولون أننا نتكاثر ولايوجد حل وأنها مشكلة مستعصية عن الحل.
2- مشكلة الدخل القومى .. وكيف يسرقونه ويدعون أن هناك عجزا ولاأمل من خروجنا من مشكلة الديون .
3- مشكلة تعمير مصر والتى يعيش سكانها على 4% من مساحتها.
4 - العدالة الاجتماعية .. وأطفال الشوارع والذين يملكون كل شىء .
5 - ضرورة الاتحاد مع السودان لتوفير الغذاء وحماية الأمن القومى المصرى.
6 - رئيس مصر القادم .. شروطه ومواصفاته حتى ترجع مصر الى عهدها السابق كدولة لها وزن اقليمى عربيا وافريقيا.
ارجو من كل من يقراء هذا ان يزور ( مقالات ثقافة الهزيمة) فى هذا الرابط:

http://www.ouregypt.us/culture/main.html

Ahmed Al-Sabbagh said...

عزيزتى لميس
هذة اول زيارة لمدونتك الجميلة اعجبتنى كثيرا كلماتك الرائعة
رغم انى وصلت للمدونة بصعوبة
تحياتى وتقديرى
احمد

Mina said...

ايه الرومانسية دي كلها
علي فكرة الاغنية دي حلوة جدااااااااااا
باسمعها من زمان بس ماكنتش اعرف مين بيغنيها
ليكي عندي تاج الحقيه بسرعة احسن يتخطف
تحياتي