Tuesday, September 18, 2007

اصلا مبحبكش

النهاردة كان اخر يوم فى الامتحانات
قررنا نحتفل كالعادة وقعدنا نلف على مكان فاضى نكون فية لوحدنا
اللمة دى اصلها ما تتعوضش وساعات اللمة دى ربنا لا يوريهالك فبصراحة الناس بيصعبوا علينا
فضلنا نلف لحد ملقينا فى الاخر كافية جديد كدة واضح ان الناس لسة خايفة تدخولوا قلنا نجرب امرنا للة
دخلنا الكافية واحتلينا المكان كلة فى ثانية قعدنا نضحك ونهيس ونتريق على المراقبين واذا بواحد زى القمر امة داعية علية معرفش بقى ولا دعيالة من نظر بعض الناس يعنى اكيد هتكون دعيالة
وشغل البنات بقى ابتدى والهمهمة والضحك الى من تحت لتحت وانا ابتسمت وقعدت اتفرج عليهم مع انى فى الظروف الطبيعية بكون اول واحدة تاخد بالها من الحاجات دى
وكلهم طبعا مشغولين وهما بيتفرجوا على احدى عجائب الدنيا السبع وانا بتفرج عليهم واحدة واحدة واذا بواحدة فيهم بتتفرج عليا انا واول ما عنيا جت فى عنيها لقيتها بتقولى" للدرجة دى بتحبية"
السؤال فى حد ذاتة مبهم ومش واضح ومعرفش اصلا اية الى جابة فى بالها مع انى كنت بقاوح السرحان بالعافية على قد ما اقدر
وكان ممكن اعمل عبدة ومردش عالسؤال ودة فعلا الى كنت ناوية اعملة
بس واضح ان لسانى الى عايز قطعة كان لية ارادة غير ارادتى
ولقيتنى برد عليها بكبرياء غريب مكنتش اعرف انوا موجود جوايا
"لا انا محبتوش اوى يعنى .. انا بس كنت بحب ضحكتة"
ضحكت وقالتلى ياسلام ودة لية 4 ضحكات بقى زى ياسمين عبد العزيز
وبنفس الطريقة لقيت نفسى برد عليها زى ما يكون بتكلم وانا تحت تاثير مغنطيسى زى ما يكون بتلكك عشان اجيب سرتك
وقلتلها لا 7 ..
تعرف انت فعلا ليك 7 ضحكات
ضحكة لما بتضحك من قلبك مع حد من صحابك
وضحكة لما يكون حد بيشتغلك وانت عارف انة بيشتغلك ضحكة صفرا كدة باستظراف
وضحكة لما تكون بتشتغل حد ضحكة خبيثة كدة من تحت لتحت
وضحكة بقى لما بتبصلى من بعيد وتكون فاكرنى مش شايفاك وانا عاملة نفسى مش واخدة بالى
وضحكة وانت بتعاكسنى او بتصالحنى وتميل راسك كدة وانت بتضحك
وضحكة لما بتشفنى حلوة وعجباك وبتكون مبسوط انى حلوة وعجباك
واحلى ضحكة بقى الى بتقتلنى بجد الضحكة الى بتترسم على شفايفك لما بتشوفنى بعد ما اكون وحشاك
وعنيك بتبصلى وروحك بتجرى عليا وشفايفك راسمة احـــلى ضحكة شافتها عنيا
بحب الضحكة دى قــــوى وبحبك وانت بتضحكها قوى
بحبك لما بتكون مبسوط وتحرك كتافك كدة بحركة لا ارادية زى ما يكون بتحضننى فى خيالك
بحبك لما تفضل تقولى " واية " كل ما يخلص منى الكلام عشان ما اقفلش مع انى عارفة انك مش سامع الكلام اصلا المهم انك سامع صوتى وخلاص
بحبك لما بتبقى غيران عليا ومخبى زى العيال الصغيرة بس مش عايز تحسسنى عشان متضايقش مع انك من جواك بتموت ونفسك تخبينى فى حضنك ومتخليش حد يجى جمبى
بحبك لما تكلمنى الصبح عشان بس تقلى صباح الخير وتكون اول صوت اسمعو اول ما اصحى
بحبك لما نعد نقول هنسمى ولادنا اية
بحبك اما ابقى عارفة انك مفلس وبتشحن عشان تكلمنى كل شوية وتطمن عليا
بحبك لما تجبلى هدية من غير اى مناسبة
بحبك لما اخر صوت اسمعة قبل ما انام يكون صوتك
بحبك وانت فاهمنى من قبل حتى ما تبص فى عنيا
بحب ريحتك بحب صوتك بحب كلامك بحب مشيتك بحب نفسك بحب اديك بحب نظرتك بحب ملامحك ......... بس
هى دى بس الحاجات الى بحبها فيك
يعنى انا اصلا مكنتش بحبك اوى ولا حاجة .. عادى يعنى

4 comments:

Dr.Mohammed Gohary said...

ايه ده انتي عبيطه يابنتي ايه عنوان الموضوع مبتحبيهوش والموضوع كله بتحبيه يحرق ام الهبل ههههههههه
عارفه اللي عجبني في الموضوع ايه؟؟؟
"هى دى بس الحاجات الى بحبها فيك"
هههههههههههههههد
هو انتي خليتي حاجه فيه ما حبتيهاش
ههههههههههههههههههههه
علي الهامش
برضو اول كومينت عدي الجمايل

kafrawy said...

بتحبية

مش بتحبية

بتحبية

مش بتحبية

ها

وبعدين

Anonymous said...

انا كنت بحب أكلمه الصبح عشان يقوللى أحلى صباح بس كل شىء انتهى وراح لحاله اسراء

l0ma said...

يا اسراء كل حاجة دلوقتى بقى ليها مدة صلاحية حتى الحب كلة بيروح بس الحب الى بجد مسيرة يجى اصلة هيجى هيجى هيروح فين يعنى وساعتها عمرة ما هيروح وهيفضل كل يوم بعدة احلى صباح